6.11.10

Autumn

Na kaj pomislim, ko slišim besedo 'november'?
Na ruj, ki jeseni Krasu da poseben čar. Raste na nehvaležnih kraških skalah, poleti stoji tam, neopažen, s svojimi živozelenimi okroglimi lističi, jeseni pa se preobleče v rdečeoranžno barvo in postane kralj rastlin. Nasploh mi je všeč jesensko listje - ko sem se včeraj peljala s kolesom po sončni Ljubljani sem se dobesedno znašla v vrtincu listja: eden, platanin, me je zadel v glavo in sem se skoraj zvrnila s kolesa, kar pa je privabilo nasmeh na moj obraz, saj sem pomislila, da me je jesen dobesedno zadela v glavo...

A cosa penso quando sento la parola 'novembre'?
Penso al sommacco (in sloveno: ruj) che d'autunno conferisce al Carso un che di magico. Cresce sulle spoglie rocce carsiche, d'estate se ne sta li, anonimo, con le sue verdi foglioline rotonde, ma quando viene l'autunno indossa un mantello rosso e si trasforma nel re delle piante. Mi piacciono le foglie in autunno - ieri, mentre andavo in bici per Ljubljana mi sono ritrovata in un vortice di foglie: una foglia di platano mi ha centrato in testa e sono quasi caduta dalla bici, il che mi ha fatto sorridere, perchè ho pensato che l'autunno mi è letteralmente caduto in testa...

Ruj / Sommacco Foto: Olga Kolenc


Na kostanjčke, njihov vonj, ki ga zavoham, ko zjutraj hitim na faks. Cel dan potem sanjarim te kostanje, dokler se zvečer ne vrnem domov, si jih pripravim in jih po večerji z veseljem pozobam.

Penso alle caldarroste e al loro odore, che entra nelle mie narici ogni mattina quando corro all'università. Mi rimane impresso per tutta la giornata e mi viene una voglia matta di mangiarle. Allora a fine giornata, quando torno a casa me le preparo e le sgranocchio dopo cena.




Na LIFFe, Ljubljanski mednarodni filmski festival, ki buri duhove vse odkar izide program filmov tja do njegovega zaključka. LIFFe je že pred vrati: začel se bo 10. novembra v Cankarjevem domu (Linhartova dvorana) s projekcijo Frearsovega filma Tamara Drewe - celoten program si lahko ogledate tukaj, še bolje pa bo, če si priskrbite kar papirnati program. Povejte, kateri so filmi, za katere komaj čakate, da se prvi prizor nariše na platnu zatemnjene kinodvorane?

Penso al LIFFe, il Ljubljana international film festival, che fa scalpore da quando a metà ottobre esce il programma dei film fino a quando si conclude. Il LIFFe è alle porte: inizia il 10 novembre nel Cankarjev dom con la proiezione della pellicola Tamara Drewe di Stephen Frears. Potete dare un' occhiata alla programmazione completa dei film qui, ma vi consiglio di procurarvi il programma cartaceo. Ditemi, quali sono i film per i quali siete impazienti di vedere la prima scena proiettata nella penombra del cinema?



Na Martinovanje, saj je sv. Martin zavetnik moje vasi - Proseka. V sklopu tega praznika se zato priredijo razne zanimive pobude, kot so Martinova furenga, tradicionalni prevoz vina s konjsko vprego po vaških ulicah v spremstvu narodnih noš, pohod po arheoloških najdiščih, sejem s stojnicami, kjer se prodajajo tipični izdelki idr. Da ne pozabim osrednjega dogodka za mlade, fešte, ki bo letos potekala v prenovljenem kulturnem domu: Re-Opening party. Tudi midve sva pustili sled, kot lahko vidite na sliki.
Še bi lahko naštevala, ampak ne bom. Te so glavne stvari, na katere pomislim, ko slišim 'november'.

Penso al san Martino, perchè è il patrono del mio paese - Prosecco. Vengono organizzate tante cose interessanti, come la Martinova furenga ovvero il trasporto del vino novello con carri trainati da cavalli per le vie del paese, una passeggiata per i siti archeologici nel vicinato, una fiera dove si possono comprare prodotti tipici del luogo ecc. Non posso tralasciare l'evento più importante per i giovani, una festa che si terrà nella casa delle culture recentemente rinnovata, il Re-Opening party. Anche Dailan Kifki ha lasciato la sua impronta, come potete vedere nella foto sottostante.
Potrei continuare, ma mi fermo qua, perchè sono queste le prime cose alle quali penso quando sento 'novembre'.




2 comments:

  1. Super jesenska objava.
    Ravno sedaj sanjam o sprehodu, kostanju in potem kakšnem dobrem, starem filmu. Tako da objava sovpada s trenutnimi občutki. Ruj za vaju še lovim. Je pa res čudovit. In Kras tudi.

    Liffe pa, pravijo povsod, da bo letos najboljši. Jaz imam na urniku Libanon, Somewhere in Ajami. Kart seveda še ne.

    ReplyDelete
  2. Ko ga boš ulovila bi si, če dovoliš, izposodila kako rujno sliko, da zamenjam tole, ki sem jo našla na spletu. :)
    Pohiti s kartami, Biutiful je baje že razprodan in menda ni edini..

    ReplyDelete